Pentru ce este convertorul catalitic al masinii?
De multe ori achizitionam un vehicul fara a cunoaste toate elementele pe care le are si, cu toate acestea, suntem constienti de importanta pe care o au multe dintre acestea, cum ar fi catalizatorul. Intra pe colectarecatalizatoare.ro daca ai un catalizator de vanzare.
Ce este un convertor catalitic?
Catalizatorul este un dispozitiv de control al emisiilor de gaze de esapament care reduce gazele toxice, adica reduce poluarea aerului. Masinile moderne sunt echipate cu acesta, ceea ce reduce emisiile de compusi nocivi in admosfera, protejand astfel populatia.
Dupa cum bine stiti, emisiile provenite de la evacuarea vehiculelor pot avea efecte daunatoare asupra oamenilor si a mediului lor, motiv pentru care convertorul catalitic se dovedeste a fi un element atat de important in vehiculele de astazi.
Primul convertor catalitic a fost introdus in anul 1950. A fost inventat de inginerul francez Eugene Houdry, cu toate acestea, numai in 1975 a fost utilizat pe scara larga in masini si camioane.
Ce face catalizatorul auto si cum functioneaza?
Sarcina de baza a unui convertor catalitic este de a elimina combustibilul nears si compusii potential periculosi din evacuare inainte ca acestia sa poata ajunge in mediul inconjurator. Daca aceste gaze toxice nu sunt indepartate, atunci pot avea efecte periculoase asupra mediului i oamenilor. Acest dispozitiv este special conceput pentru a reduce emisiile vehiculelor si gazele cu efect de sera. Cu toate acestea, daca convertorul nu functioneaza corect si apare o problema, efectul se va dovedi a fi destul de clar, deoarece chiar si soferul care sta in interiorul vehiculului va putea sa-l observe cu usurinta.
Ce compusi reduce catalizatorul?
Convertorul se concentreaza pe reducerea a trei compusi, care sunt:
Hidrocarburi
Hidrocarburile sunt compusii ramasi ai benzinei, iar daca nu sunt arsi corespunzator de motor, pot intra in atmosfera provocand efecte grave. Poate provoca formarea de nori daunatori de fum intens si gros.
Oxid de azot
Oxidul de azot se formeaza prin combinarea a doua forte; oxigen si azot, in timp ce caldura motorului continua sa functioneze. Este un gaz foarte rau pentru mediu. Provoaca fum si formeaza un bazin de nori care cade pe pamant ca si o ploaia acida.
Monoxid de carbon
Monoxidul de carbon este format din caldura motorului in timpul lucrului efectuat. Acest gaz este cel mai periculos si otravitor, in special pentru mamiferele care respira oxigen, inclusiv pentru oameni.
Cum functioneaza un convertor catalitic?
Catalizatorul arata la fel ca un amortizor de zgomot. Acesta este plasat intre motor si esapament, situat in partea sistemului de evacuare. Inainte si dupa convertor este instalat in mod necesar un senzor de oxigen. Catalizatorul functioneaza foarte silentios in orice moment.
Un convertor catalitic utilizeaza o combinatie de platina, paladiu si rodiu. Un panou ceramic care se afla in interiorul unei carcase metalice este fixat cu teava de esapament care este acoperita cu aceste metale.
Structura panoului are avantajele sale:
- Acesta ofera o suprafata maximape care pot avea loc diferite reactii de reducere si oxidare in timp ce utilizati cea mai mica cantitate de catalizator.