18 ianuarie 2025

Cum sa ne alegem antigelul de la masina?

antigel masina

Intretinerea este o parte esentiala a detinerii unei masini. Ingrijirea vehiculului dumneavoastra va poate economisi bani si il poate ajuta sa ruleze mai mult timp. Multi proprietari de masini se bazeaza pe vizite regulate la service pentru a se ocupa de intretinere, cum ar fi schimbarea uleiului.

Cand schimbati lichidul de racire a motorului, efectuati o eliminare a lichidului vechi de racire. Diferite masini pot avea nevoie de lichid de racire diferit, dar fiecare vehicul are nevoie de o eliminare completa a lichidului de racire aproximativ  la fiecare cinci ani sau la fiecare 30.000 de mile . Alegerea lichidului de racire potrivit depinde de mai multi factori, inclusiv de varsta si tipul vehiculului.

Ce este antigelul?

Lichidul de racire a motorului impiedica supraincalzirea motorului si va ajuta sa evitati o factura costisitoare de reparatii. Lichidul de racire va ajuta sa va protejati motorul de temperaturile extreme, atat calde cat si reci. Motorul masinii tale functioneaza fierbinte in timpul utilizarii, suficient de fierbinte pentru a deteriora piesele esentiale. Cu antigel G12 aceasta temperatura ridicata nu mai este o problema. Lichidul de racire absoarbe caldura din motorul masinii si circula inapoi in radiator. In timpul iernii, frigul extrem poate provoca blocul motor sa inghete si chiar sa crape. Lichidul de racire previne atat supraincalzirea, cat si inghetarea. Fidel numelui sau, lichidul de racire a motorului, alias antigel, nu ingheata la temperaturi sub zero. Denumit in mod obisnuit antigel, lichidul de racire a motorului contine ingrediente care ajuta la prevenirea coroziunii pieselor motorului masinii tale. Lichidul de racire a motorului este disponibil in mai multe varietati, dar ingredientele sale de baza includ  etilen sau propilen glicol si apa .

Radiatorul masinii are un  rezervor care stocheaza lichidul de racire a motorului. Din acel rezervor, lichidul de racire curge si circula prin blocul motor, protejandu-va vehiculul de caldura sau frig extrem. Sistemul de racire functioneaza ca o simpla bucla. O pompa va trimite lichid de racire a motorului catre blocul motor atunci cand masina functioneaza. De acolo, lichidul de racire va merge la radiatorul masinii, numit si schimbator de caldura, si apoi inapoi la pompa. Cand porniti prima data masina, permitand motorului sa se incalzeasca, lichidul de racire va ocoli radiatorul. Pe masura ce masina se incalzeste, supapa sistemului de racire va permite lichidului de racire sa curga prin radiator.

De ce am nevoie de lichid de racire a motorului?

Lichidul de racire a motorului circula prin motorul si radiatorul masinii pentru a ajuta la gestionarea temperaturilor extreme. Lichidul de racire este esential pentru a preveni supraincalzirea motorului. De asemenea, ajuta la prevenirea inghetului motorului masinii dumneavoastra atunci cand mercurul scade sub 32 de grade Fahrenheit sau 0 grade Celsius. Vehiculul are nevoie de lichid de racire pentru a functiona eficient si in siguranta. La Lecoimpex pot fi alese mai multe tipuri de antigel in functie de recomandarile producatorului.

Daca conduceti masina fara a face o racire a motorului la intervalele corespunzatoare, riscati deteriorarea costisitoare a sistemului de racire al masinii, inclusiv a radiatorului, a pompei de apa si a conductelor. In timp, lichidul de racire devine mai putin eficient. Rugina si murdaria vor incepe sa se acumuleze si vor avea un impact negativ asupra sistemului de racire al masinii. Daca vedeti ca iese fum de sub capota, ignorarea necesarului de lichid de racire a masinii este un vinovat probabil. Tabloul de bord al masinii va va da probabil un avertisment inainte de a ajunge la asta. Odata ce masina  va anunta ca este timpul pentru o schimbare a lichidului de racire, cel mai bun pariu este sa inlocuiti lichidul de racire.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.